پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 227638
اولين فرمان ضد ايراني ترامپ امروز صادر مي شود!
تاریخ انتشار : 1395/11/07 09:07:05
نمایش : 1202
خبرگزاري رويترز نوشته است که ترامپ امروز فرمان اجرايي محدوديت ورود پناهجويان و اتباع شماري از کشورهاي مسلمان از جمله ايران به آمريکا را صادر مي‌کند.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار، خبرگزاري رويترز بامداد چهارشنبه از تصميم «دونالد ترامپ» رئيس‌جمهور جديد آمريکا براي سخت‌گيرانه‌تر کردن قوانين مهاجرت از کشورهاي مسلمان به اين کشور خبر داد.

بنا بر اين گزارش، انتظار مي‌رود ترامپ امروز با حضور در وزارت امنيت داخلي آمريکا چند فرمان اجرايي مربوط به اين محدوديت‌ها را صادر کند.

چند نفر از دستياران کنگره که خواسته‌اند نامشان فاش نشود، به رويترز گفته‌اند که اين محدوديت‌ها بيشتر شامل حال پناهجويان و باتباع ايران، عراق، ليبي، سومالي، سودان، سوريه و يمن خواهد شد.

بنا بر اين گزارش، احتمالا ترامپ به وزارت خارجه آمريکا دستور خواهد داد تا از صدور رواديد براي اتباع اين کشورها خودداري کند. علاوه بر اين، احتمال دارد که ترامپ به اداره گمرک و مرزهاي آمريکا دستور دهد که از ورود دارندگان رواديد آمريکا که تبعه اين کشورها هستند، جلوگيري کند.

همچنين انتظار مي‌رود دولت جديد آمريکا محدوديتي چند ماهه براي پذيرش تمام پناهجويان تعيين کند، تا زماني که وزارت خارجه و وزارت امنيت داخلي بتوانند ساز و کاري قابل اطمينان‌تر براي بررسي وضعيت متقاضيان ايجاد کنند.

اما ترامپ در جريان رقابت‌هاي انتخاباتي ابتدا از ممنوعيت کامل ورود مسلمانان به آمريکا صحبت کرد و بعدها گفت بايد به دقت بر ورود اتباع کشورهاي مسلمان نظارت کرد.

«شان اسپايسر» سخنگوي کاخ سفيد روز سه‌شنبه از پاسخ دقيق به برنامه ترامپ در اين رابطه خودداري کرد.

وي گفت: «اين يکي از مسائلي است که وزراي خارجه و امنيت ملي بايد پس از رأي اعتماد از کنگره، بررسي کنند و  يک برنامه کاري مشترک براي بررسي دقيق‌تر هويت افراد تدوين کنند.»

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html